Jak zwiększyć libido?

Czym jest libido?

Libido nazywane bywa popędem lub pociągiem seksualnym i jest hipotetyczną energią psychiczną, która stwarza konieczność współżycia w celu zaspokojenia seksualnego. Popęd seksualny służy głównie zachowaniu gatunku. Samo pojęcie libido wprowadził do psychologii Zygmunt Freud. Jego zdaniem, libido jest najgłębszą, najbardziej pierwotną, najmniej uświadomioną i najsilniejszą motywacją działań człowieka. Zdaniem Freuda prawie wszystko co robimy wynika z popędu płciowego. Stanowi on największą część naszej psychiki. Część, której prawie w ogóle sobie nie uświadamiamy. Obecnie libido rozumiane jest jako popęd, czyli pożądanie seksualne kierowane do określonych osób. Kobiece i męskie libido przebiega trochę inaczej. U kobiet najsilniej daje o sobie znać w okolicach trzydziestego roku życia. U mężczyzn, największy wzrost libido obserwuje się dwukrotnie. Raz w okolicach dwudziestego roku życia; drugi raz w okolicach czterdziestki. Żartobliwie nazywa się to drugą młodością. Męskie i kobiece libido może być zaburzone w dwojaki sposób. Może być zbyt silne, co prowadzi do ryzykownych zachowań seksualnych. Może być zbyt słabe, czego skutkiem może być brak chęci do zbliżeń z partnerem lub partnerką. Na spadek libido narzekają głównie kobiety, choć mężczyznom też się przytrafia. Męskie libido może ulec obniżeniu pod wpływem niepowodzeń związanych z seksem. Niepowodzenia te są najczęściej skutkiem przewlekłych problemów z erekcją. Gdy prawie zawsze nie wychodzi, mężczyzna czuje się nieporadny i przestaje próbować. Kobiece libido spada w okresie ciąży i karmienia piersią. Może ulec obniżeniu także w skutek stosowania antykoncepcji hormonalnej. Najczęściej obniża się w czasie menopauzy, czyli przekwitania, które ma miejsce po pięćdziesiątym roku życia. Podczas menopauzy spada produkcja żeńskich hormonów płciowych – estrogenów. Dlatego ochota na współżycie ulega znacznemu obniżeniu.

Jak zwiększyć libido?

Poziom libido zależy od bardzo wielu czynników. Jednym z nich jest wiek partnerów. W naturalny sposób libido spada wraz z wiekiem. W wieloletnich związkach pożądanie i namiętność zmienia się w przywiązanie i przyjaźń. Jeśli mała ochota na seks przeszkadza partnerom, warto zastanowić się nad tym jak to zmienić. Zwiększeniu ochoty na wspólny seks pomaga wprowadzenie jakichkolwiek zmian dotyczących tej sfery życia. Często pożądanie partnerów spada z powodu znudzenia, monotonii i rutyny tego, co dzieje się w sypialni. Gdy tak się dzieje, warto coś zmienić. Może to być pora uprawiania seksu, nowe pozycje, gadżety, nowa dekoracja sypialni, coś nowego w posiłku przed seksem, nowa oprawa muzyczna, pościel lub bielizna. Niewielkie zmiany w tym zakresie naprawdę mogą zdziałać cuda. Czynnikiem wpływającym na libido jest styl życia. Libido ulega zmniejszeniu pod wpływem braku ruchu i aktywności fizycznej. Systematyczny ruch i aktywność fizyczna podnoszą ochotę na współżycie. Dodatkowo pomagają zachować dobrą sylwetkę i właściwą wagę ciała. Spadek libido jest często skutkiem tego, że partnerzy czują się mniej atrakcyjni niż kiedyś. Właściwa waga i dobra sylwetka pomaga czuć się atrakcyjnym i atrakcyjną. Ochota na współżycie w dużej mierze zależy od tego jak się odżywiamy. Dobremu libido służy dobra dieta. Chodzi o dietę, w której dominują pokarmy służące zdrowiu ogólnemu, a w szczególności sercu i naczyniom krwionośnym. Ochota na seks zależy od tego jak czujemy się ogólnie, czy na przykład nie jesteśmy ociężali i zmęczeni. Uczucie zmęczenia towarzyszy schorzeniom wywoływanym przez niezdrową dietę, takim jak cukrzyca, nadciśnienie, miażdżyca i choroba wieńcowa. Dobremu libido sprzyjają pokarmy bogate w cynk i selen. Pierwiastek ten bierze udział w produkcji męskich i żeńskich hormonów płciowych. Cynk znajduje się przede wszystkim w owocach morza, takich jak małże, ostrygi i krewetki. Dużą jego ilość zawierają owoce awokado. Z kolei selen znajduje się w orzechach, migdałach, ziarnach dyni i słonecznika. Orzechów jest sporo, tak więc się nie nudzą. Każdego dnia można zjeść garstkę orzechów włoskich, laskowych, orzechów nerkowca, makadamia lub brazylijskich. Zdrowe i pełne zdrowych kwasów tłuszczowych są orzechy ziemne. Ale uwaga! Chodzi o te świeże wyjmowane ze skorupek, a nie o te zanurzone w cukrze, czekoladzie, oleju i soli. Na dobre libido warto jeść jajka, warzywa strączkowe i produkty pełnoziarniste. We wszystkich tych pokarmach zawarte są pierwiastki i witaminy podtrzymujące dobrą formę w sypialni i dające dobrą energię. Libido podnoszą pokarmy uznawane za afrodyzjaki. Zaliczamy do nich truskawki, gorzką czekoladę, banany, brzoskwinie, ostre papryczki, seler i migdały.

Czy tabletki działają na libido?

KamagraTabletki na erekcję, takie jak Viagra czy Kamagra działają na erekcję. Jeśli męskie libido szwankuje z powodu zaburzeń erekcji, to na pewno pomogą. Środki te zawierają czynnik aktywny o nazwie sildenafil, który doraźnie i czasowo poprawia krążenie krwi w prąciu. Kamagra i Viagra przeznaczone są tylko dla dorosłych i dojrzałych płciowo mężczyzn. Dają erekcję w odpowiedzi na podnietę seksualną. Viagra i Kamagra nie działają na libido u kobiet. Do tego celu przeznaczone są inne środki w charakterystycznym, różowym kolorze. Na rynku dostępne są suplementy diety mające poprawiać libido. Zawierają one zioła takie jak żeń-szeń, ekstrakt z owoców granatu, imbir itp.

Redakcja Bez kategorii